· 

FÖR ALLA - Övning till Nymånen/Solförmörkelsen i Tvillingarna/Kräftan

Solförmörkelsen och Nymånen på kuspen av Tvillingarna/Kräftan har trätt i full kraft och “skiftat” om något i ditt liv, mindre eller mer noterbart. Även mentala och medvetna Merkurius är i Kräftans tecken och i sin retrograda fas, vilker nu ger oss en god och nödvändig möjlighet att medvetangöra och rationellt förstå vad livet kräver av oss just nu, men....

 

Eftersom vi har att göra med Kräftans tecken primärt, är det alltså ett emotionellt skifte som skett i dig, som kan kräva lite mer medveten ansträngning att notera och förstå rationellt. Och du måste notera och förstå den medvetet, för att kunna följa med i det karmiska flowet som Förmörkelserna alltid presenterar till oss. För att inte rusa runt i blinda känslor utan klarhet, får ni här en liten övning av mig att göra, för att medvetandegöra det som aktiveras i ditt liv av Nymånen/Förmörkelsen, detta påbörjades i Fredags.

 

Steg 1: Titta på ditt horoskop (astro.com) och hitta slutet av Tvillingarnas tecken och början av Kräftans tecken. Vilket hus hamnar denna plats i? Finns det några planeter mellan 28e graden av Tvillingarna och 5e graden av Kräftan? Skriv ner eller notera vilket hus och planeter som påverkas, och svara sedan på nedan frågor för dig själv.

 

Steg 2: För att känslor ska få ta full plats och Mån-Noderna ge dig full vägledning, behöver du blunda, ta ett par djupa andetag, känna in kroppen, varva ner och sen börja föreställa dig de saker som är kopplade till den aktivering som sker genom Nymånen/Förmörkelsen i ditt horoskop, enligt nedan. 

 

 

Om Nymånen/Förmörkelsen aktiverade din Ascendent/första huset/Mars behöver du fråga dig själv, vilka känslor har jag känt sen i Fredags kopplat till mig själv? Blunda och känn in din kropp, vilket är det första ordet om som dyker upp när du tänker på DIG? Vad är din styrka och hur definierar du den? Hur känns det i kroppen? Hur känner DU dig?

 

aktiverade ditt andra hus/Venus behöver du fråga dig själv, vilka känslor känner jag kopplat till saker jag har omkring mig? Blunda och föreställ dig din närmsta omgivning, platsen där du bor, staden, saker du har och äger. Vilket är det första ordet som dyker upp när du tänker på din materiella grund, vad du har? Din stabilitet?

 

aktiverade ditt tredje hus/Merkurius behöver du fråga dig själv, vilka känslor känner jag när det kommer till mina sociala omgivning, mina vänner, mitt sätt att kommunicer med andra? Vilket är det första ordet som dyker upp när du tänker på hur du “connectar” med andra? Vad mer vill du lära dig som du ännu inte kan så mycket om?

 

aktiverade din IC/Måne/fjärde huset behöver du fråga dig själv, vilka känslor känner jag när det kommer till mina egna känslor, min trygghet i livet, mitt safe place? Blunda och känn in, föreställ dig din trygga plats, känn vilka känslor som primärt dyker upp när du tänker på vad som gör dig trygg i livet. Vad är dessa saker och hur känns det?

 

aktiverade ditt femte hus/Solen behöver du fråga dig själv, vilka känslor känner jag när det kommer till saker jag älskar i livet? VAD och VEM får ditt hjärta att slå extra? Vilket är det första du tänker på när du tänker på dig själv? VEM är du? Vilket ord beskriver dig? Vilken känsla åtföljs det av?

 

aktiverade ditt 6e hus, behöver du fråga dig själv, vilka känslor känner jag när jag tänker på min vardag, mina rutiner, vad är känslan när du tänker på hur du strukturerar upp din vardag? Din hälsa, mentala och fysiska styrka. Tänk på din arbetsplats eller avsaknaden av den, vilken känsla ger dig den? Din vardag, vilken känsla?

 

aktiverade din Descendent/sjunde huset/Venus. Blunda och tänk på dina relationer, vilka känslor dyker upp? Vilka människor tänker du på? Tänk på ett ord/känsla som beskriver DIG i dina relationer. Tänk på ett ord/känsla som beskriver alla dina nära relationer i livet. Vad känner du inför dina relationer?

 

aktiverade ditt 8e hus/Pluto. Blunda och släpp fram alla dina rädslor, tankar och känslor du inte velat eller orkat tänka på. Känn in känslan kring vad som gör dig mest rädd i livet, vad är det? Vad gör dig passionerad? Vad ger dig personlig makt? Vilken känsla gör dig stark? Vad gör dig rädd? 

 

aktiverade ditt 9e hus/Jupiter. Blunda och tänk på din framtid, din vision om hur du föreställer dig din framtid. Vilka känslor åtföljer den? Vad gör dig optimistisk, hoppfull? Vad är din mening med livet? Hur känns det?

 

aktiverade din MC/tionde huset/Saturnus. Blunda och föreställ dig det som du upplever som svårt i ditt liv, men det som du strävar mot, dina högsta mål. Vilken känsla åtföljer detta? Hur lång har du kommit?

 

aktiverade ditt 11e hus/Uranus. Blunda och föreställ dig det som du brinner för, samhällsfrågor och teman som du dras till eller är engagerad i, vill bli engagerad i. Vilka är det och vad är känslan? Tänk på vad du skulle vilja göra om du var helt fri och hade all tid i världen, vad är det? Hur får det dig att känna? Vad får dig att känna dig fri/inte fri?

 

aktiverade ditt 12 hus/Neptunus. Blunda och låt känslorna bara skölja över dig. Tänk inte, utan fokusera på din andning, och känn efter i kroppen. Vilka känslor dyker upp? Vilka tankar/bilder dyker upp? Vad kommer fram när du släpper taget helt?

 

Dela gärna med er!

 

All kärlek, Alex.