Vad en astrolog frågar en astrolog.

Hoppas att Jungfru-säsongen is treating you well, mina kära vänner!

 

Som bekant har jag velat dra igång en Youtube-kanal, och den är alive and kicking. Som ett sidospår kommer jag köra en serie med intervjuer med människor som jobbar med det spirituella, som idag kan betecknas mellan allt från astrologi till healing, till tarot, etc. Vi är många upplysare som jobbar under Vattumannens ålder, och jag vill träffa och fråga ut alla! Först ut är astrologen Anders Asker som är bl.a. en fantastiskt omtyckt yoga-lärare på studion Yogansa i Stockholm, musiker, och har sysslat med astrologi sedan 1982. Vi hade ett härligt samtal om djupet av astrologi och pratade om: 

 

- Var och hur i horoskopet man kan se tidigare liv, sin karma och reinkarnation. Ca 35 min in.

 

- Vi pratar om den fria viljan kontra hur mycket man styrs av sitt eget horoskop. Är ens horoskop "satt i sten" eller hur mycket kan man påverkar sina aspekter och placeringar? Ca 40 min in i.

 

- Vi pratar om hur man tolkar asteroider och vilka man borde tolka främst i horoskop. Chiron, Ceres, Juno, Vesta, och Pallas Athena. Ca 1 timme in.

 

- Vi pratar om Vattumannens ålder och när den egentligen började, samt vad den innebär för mänskligheten. Ca 15 min in.

 

- Vi pratar om vilket hussystem som är bäst att använda och vilket Anders föredrar. Ca 19 min in.

 

- Vi pratar om "svåra och tuffa" aspekter och placeringar och hur man hanterar dessa, samt om det dessa ens så svåra som astrologer säger? Ca 28 min in. 

 

- Vi pratar om svåra åldrar under livets gång och hur astrologin förändrats sedan 80-talet. Ca 1,20 min in.

 

- Vi pratar om många olika prognos-tekniker (hur man tittar in i framtiden med hjälp av astrologin. Bl.a transiter, secondary progressions, solar-returns, minor progressions, tertiary progressions). Ca 54 min in.

 

- Vi pratar om sideriska vs tropiska charts, samt skillnader/fördelar/nackdelar med båda. Ca 12 min in. 

 

- Vi pratar om varför astrologin idag ses som något flummigt och som en osanning för många. Ca 50 min in. 

 

- Vi pratar om tvilling-horoskop (Anders har själv en tvilling) och hur dessa horoskop kan skilja sig åt, samt varför tvillingar kan leva så olika liv. Ca 23 min in i.

 

- Vi pratar om skillnaden på astrologer och medium, helare och andra energi-arbetare. Ca 55 min in i. 

 

- Vi pratar om 12e huset, Saturnus, Pluto, Månen i Stenbocken, och att vara född under Fullmånen, samt Månens cykler. Ca 35 min in i.

 

- Vi pratar om hur konjunktionen mellan Saturnus/Pluto/Jupiter under 2020 kommer att påverka mänskligheten samt individen. Ca 1.12 min in.

 

Varsågoda!

 

Följ mig gärna på YT och missa ingenting! 

 

Kärlek och ljus mina vänner. Alex.