· 

Astrologi Akademin

Jag har sedan start funderat på vad det är som driver mig att hålla med på astrologi och aldrig sluta. 

 

Det har alltid handlat om kunskap, att ta reda på mer och mer och att förstå mer och mer om vår omgivning och vårt ursprung. Plöjande av böcker, internet och artiklar har kantat de senaste 10 åren av mitt liv.

 

Förstå mitt eget födelsehoroskop, förstå rådande transiter och förstå andras födelsehoroskop. Och nu är det dags att sprida den kunskapen till andra. Det har varit dags länge och det är därför jag startade den här bloggen, och också därför jag tolkar era födelsehoroskop och gör årsprognoser, skriver artiklar, osv, osv. 

 

Nu är det dags för nästa steg.

 

Jag vill bjuda in er till Astrologi Akademin! Början är en Facebook-grupp som är tänkt som ett utbildnings och diskussionsställe för er som vill förstå grunderna i astrologin och kunna bygga på er egen kunskap för att kunna läsa era egna och andras horoskop. Astrologin har på gott och ont blivit en del av populärkulturen idag, den har spridit sig och blivit ett tema att diskutera för många. Det finns många memes, tumblr-bilder, tweets och grupper och diskussioner kring vilka tecken som passar ihop, vilka tecken som är mest elaka/snälla, kärleksfulla, empatiska eller onda. Det finns mycket att läsa och ta till sig, och mycket utav det är intressant men ofta alltför ytligt och därmed i många fall felaktigt.

 

Därför kommer Astrologi Akademin att agera som en plats där vi går back to basics. Det kommer att pratas fixerade stjärnor, kvalitéer, element, mytologi, historia, Platon, ekliptika, hus-system, aspekter, grader, hemisfärer, Sol och Mån-förmörkelser, orb, approcherande och separerande aspekter, starka och svaga planet-placeringar, progressioner, solara returer och alla tänkbara frågor som ni/vi kan ha. Sådant som är skitsvårt att förstå när man läser det i en tradig engelsk bok, men som jag och andra astrologer kan förklara på ett enklare sätt (förhoppningsvis:)).

 

Vi kommer att gå på djupet av astrologin SOM SIG BÖR. Räds ej om du inte känner igen mycket av dessa teman, vi kommer att börja enkelt, men vi kommer också att reda ut många astrologi-teman som ingen tar i med tång för att det inte är lika enkelt som att diskutera hur onda Skorpioner eller hur goda Fiskarna är. Astrologi Akademin är tänkt som en utbildningssäte, digitalt och så småningom fysiskt!

 

Så, om du är intresserad av astrologi på riktigt, joina oss HÄR, och svara gärna på den poll som finns längst upp och fundera på vad just du vill veta mer om när det kommer till detta uråldriga och fantastiska lära.

 

Kärlek, Alex.