· 

Astro-Yoga del 1: Väduren/Aries

Hej allihop! 

 

Stort tack till er som kom i Lördags och delade första utkastet till Astro-Yogan med mig!

 

En del av er som följer mig vet kanske inte att jag också är utbildad yoga-instruktör. Det är något jag inte kunde motstå eftersom så pass mycket av yogans grund-filosofi tar avstamp i att ta vara på, bygga och använda sig utav sin energi, medan astrologin beskriver de energi-mönster vi är byggda utifrån. 

 

Yogans funktion är förena kropp, själ och sinne, och astrologin beskriver hur dessa tre är utformade. Det ger en karta till den energi-ansamling som varje individ utgör, och yoga hjälper att fysiskt komma åt dessa energier. Om man inte agerar på och använder sig utav den energi man är gjord utav fullt ut, så kan man också få olika spänningar, smärtor och bekymmer i den del av kroppen som den energin regerar och ansvarar för. Typiskt exempel är Jungfruar som har problem med mag och tarmkanalen, eller Fiskarna som har problem med fötter av olika slag. 

 

Under kommande veckan kommer jag att lägga upp ett kort "aktiverings-pass" som du kan använda dig utav för att komma åt och väcka en specifik del av din kropp, men också din själ och ditt sinne. Utgå gärna från de tecknen som främst  finnsrepresenterande i ditt födelsehoroskop, men kom ihåg att det är bra att väcka hela kroppen, så gör gärna alla övningar! Först ut är Väduren!

 

P.S. För dig som är lite mer insatt i astrologi kan du också titta på din "ruling planet" och utgå från den planetens styrande stjärntecken och övningar som hör ihop med dem.