· 

How-to video: hur tar jag reda på vilka delar i mitt liv påverkas av astro-prognoser?

Hej mina vänner!

 

Tack, tack, tack för den ständigt fantastiska feedbacken jag får av er för mina texter, insikter, konsultationer och prognoser. Det är så sjukt värdefullt att få läsa och höra era kommentarer, och det gör mig väldigt glad.

 

Jag får oftare än inte kommentarer och mejl i stil med "jag är Skorpion, och har min Mars i Oxen, hur påverkar denna prognos mig?". Det går tyvärr inte att svara på en sådan fråga utan att lägga och titta på just ditt födelsehoroskop och jag gör inga horoskop-tolkningar gratis, eftersom jag helt enkelt har detta som mitt levebröd. Min ambition från dag ett är och kommer alltid att förbli att sprida kunskapen och göra astrologin tillgänglig i sin helhet för varje individ, därför kommer jag då och då att släppa en "how to", för att du ska kunna lära dig hur du gör! Ju mer du tittar och utforskar din egen chart, desto lättare blir det!

 

Om man ändå är intresserad av en tolkning från en yrkesverksam astrolog med lång erfarenhet och ett snabbt öga så kan man alltid beställa en "en-fråga" konsultation eller mejla mig med sina funderingar, där vi kommer överens om en prislapp. Jag är inte girig och jobbar hårt och mycket (övervägande majoriteten av planeter i Jungfrun hehe) och min ambition har aldrig varit och kommer aldrig vara att tjäna pengar på andras bekymmer och frågor. Så, våga mejla, och vi kommer alltid att samsas om något utifrån dina förutsättningar! 

 

I dagens video (horoskopet är ritat av mig och detta är filmat i mitt kök, så ursäkta avsaknad av klippning och diverse "youtuber"-grejer, där har jag en del att lära mig) så förklarar jag hur du utifrån mina och andra astro-prognoser hittar vilken del av ditt födelsehoroskop som påverkas, alltså vilka hus som berörs! Jag skriver ofta att du efter att ha läst en astro-prognos ska för en mer individuell tolkning titta på vilka hus som påverkas i din egen chart, och jag förstår att detta kan vara knepigt att hitta om man precis börjat titta på den myriad av symboler och siffror som ett horoskop utgör.

 

Därför! Det första du ska göra är att klicka på denna länk, klicka vidare på "guest user", och lägga ditt eget födelsehoroskop genom att fylla i din födelsedata. Du behöver veta din exakta födelsetid för att kunna tolka ditt hus-system. Om den staden du är född i inte finns med i listan, ta en större stad i närheten eller inom samma tidszon!

 

Utifrån how-to videon, försök denna gång att hitta vilket hus transiterande Jupiter påverkar just nu i ditt liv. Jupiter är i 26e graden av Skorpionen, så följ instruktionerna och kommentera gärna om du har svårt att hitta eller stöter på några andra problem eller funderingar.

 

En lite mini-guide till hur man tolkar hus när man väl hittat vilket hus som påverkas. Som nämnt i videon så styrs varje hus naturligt av en stjärnkonstellation och representerar därmed ett visst område i livet, likaså påverkas motsats-huset med en opposition, eftersom alla tecken och hus förhåller sig till varandra i en axis.

 

Ascendenten och 1a huset styrs av Väduren - motsatta Descendenten och 7e huset styrs av Vågen. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt din egen persona och dina relationer under perioden som transiterande planet är där. 

 

2a huset styrs av Oxen - motsatta 8e huset styrs av Skorpionen. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt dina tillgångar, dina värderingar och hur du skapar finansiella flöden (2a huset), samt dina "mjukare" värderingar som andra människors psyken, intentioner och undermedvetna flöden, likaså frågor som rör sex, skulder och andras pengar (8e huset) under perioden som transiterande planet är där. 

 

3e huset styrs av Tvillingarna - motsatta 9e huset styrs av Skytten. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt din kommunikation till din omgivning, kortare resor och allt som rör informations-utbyte (tänk skicka mejl, prata i telefon eller shoppa online), din närmsta sociala krets (tänk grannar, kollegor, kusiner, syskon = 3e huset) och hur du vidgar din större kunskap och tro/förhållande till livet. 9e huset kan också gälla all form av utbildning och längre resor (9a huset), under perioden som transiterande planet är där. 

 

IC och 4e huset styrs av Kräftan - motsatta MC och 10e huset styrs av Stenbocken. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt din hemma-miljö, platsen dit du drar dig undan, din familj och allt som rör ditt privata jag (4e huset) samt också din yrkestitel, den du presenterar dig utåt och ditt område av expertis (10e huset, styr ofta det man arbetar med eller det du titulerar dig som) under perioden som transiterande planet är där. 

 

5e huset styrs av Lejonet - motsatta 11e huset styrs av Vattumannen. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt din riktiga passion i och till livet, det ditt hjärta genuint klappar för, dina talanger, din fritid, dina barn och sådant som du helt enkelt älskar att göra (5e huset) samt dina sociala grupperingar, dina vänner, vilka grupper du ingår i, hur du hjälper andra och vad du känner inför det (11e huset) under perioden som transiterande planet är där. 

 

6e huset styrs av Jungfrun - motsatta 12e huset styrs av Fiskarna. Om en transiterande planet faller inom denna axis så påverkas framför allt din vardag, dina rutiner, din hälsa, din arbetsplats, dina husdjur (6e huset) samt ditt undermedvetna och din spirituella och utforskande sida (12e huset) under perioden som transiterande planet är där.

 

 

Titta gärna på videon i storskärm, det syns bättre!

 

Hoppas det var förståeligt och tillgängligt, och denna teknik kan du alltid använda när du läser astro-prognoser för att få en mer individuell touch på prognosen.

 

Ha en trevlig kväll, kärlek och värme, Alex.