· 

Din tid på året

God kväll!

 

Hur var er ledighet? Min var lugn och nedstämd. Reagerar alltid väldigt starkt på när Månen passerar Kräftan, som alltid berör min Kräft-ASC. Blir sentimental och jävlig. Men nu står vi inför en eldig vecka, med morgondagens Måne i Lejonet, så det är bara att ta omtag!

 

Här kommer svar på era kommentarer, kul att många ville veta!

 

Först vill jag ta upp det här med att olika program ger lite olika grader på just Månen, och punkter så som ASC, DSC, MC och IC. Det kan ibland skilja sig en grad hit eller dit för att det ofta avrundas uppåt eller neråt. Dessutom har inte alla program exakta koordinater för vart man är född, och informationen skiljer sig också då vissa program inte tar i beaktan sommar och vintertid det året man är född. Summa summarum är inte någon grad hit eller dit någon enorm skillnad om inte det är på gränsen mellan två stjärnkonstellationer. Mitt tips är att testa olika program och använda det som faller ut oftast.

 

Carina (Sunday, 30 April 2017 16:45)

24 grader fiskarna

 

Svar: Carina, din tid på året är alltså 10-20e Mars, varje år. Nu råkar jag ha sett ditt horoskop, och tolkat det, så för dig är en viktig period på året från årsskiftet fram till april, varje år, då transit-planeter passerar dina egna. Men ovanstående 10 dagar i Mars är när du känner dig som mest hel som person, då transit-Solen gör en konjunktion med Månen din.

 

Lotta (Sunday, 30 April 2017 20:02)

17 grader i skytten

 

Svar: Lotta, för dig är det 5e-15e December varje år, det är din tid på året det. :)

 

Linda (Sunday, 30 April 2017 20:12)

Hejsan ! Jag har månen i oxen 1.44 i 12 huset . Tack !

 

Svar: Din tid på året har precis varit! 18e-24e April varje år är då du blir som mest hel och medveten om dig själv. Tufft med 12e huset, där kan man vara rejält sårbar vad gäller att knyta an på en emotionell nivå till andra, och veta vad man känner själv. 

 

Isabelle (Sunday, 30 April 2017 20:42)

Hej jag har månen i Jungfrun grad 7,14 hus 2
Tack

 

Svar: Isabelle, din tid på året är slutet på augusti, närmare sagt den 26e augusti - 7e september!

 

Joakim (Sunday, 30 April 2017 20:47)

Hej kräftan 15,25 och den sidan du tipsade om stod det 16,03.
Hus 12

 

Svar: Hej Joakim, din tid på året är 5e-15e Juli varje år. Det är alltså under sommarens högtid som du hittar din harmoni och din tid på året. 

 

Lars (Sunday, 30 April 2017 23:09)

Vilken sida Joakim ? För mig månen 29 grader i tvillingar , min fru 29 grader i vågen !!

 

Svar: Vad roligt med en sådan härlig trigon mellan din och din frus Måne, ni måste ha det riktigt bra ihop hemma och på fritiden. Kommer väl överens kring hur man spenderar fritid och bygger en gemensam vardag, det är en gåva i en relation. Din tid på året är 17e-25e Juni, alltså då det är som ljusast i vårt nordiska land. Samma datum gäller för din fru, fast i oktober!

 

Kicki (Monday, 01 May 2017 01:06)

Hej hej,
Tvillingarna 21,55 natal report, din föreslagna sida 22,28. Tog UTC Dublin/London, var lite osäker där:)
Hälsningar
K

 

Svar: Kicki, du ska använda den tidszon som du är född i. Om det är i Sverige, så är det GMT+1. Din tid på året ligger nära Lars tid på året, nämligen 9e-17e Juni varje år. 

 

Rasha (Monday, 01 May 2017 08:19)

Hej ! Vilken föreslagna sida ? Varför ditt namn på annorlunda färg Kicki !! Jag har månen i lejon 19.11 grader . Tack ha det bästa 

 

Svar: Rasha, jag la in en länk till den sidan under ordet "här". Din tid på året är 8e-18e Juli varje år.

 

mona (Monday, 01 May 2017 09:23)

Hejsan ! Hur ser ut maj månad för oss ?? Tack ! Jag har månen i 2:huset ligger på 12:12 i skorpionen .

 

Svar: Veckoprognoser kommer löpande under maj. Din tid på året är 1a-11e November varje år.

 

Lukas (Monday, 01 May 2017 12:43)

Hej ! Vad betyder ordet deklination ?? Jag har månen i lejonet 11.20 i 8 : huset ?? Tack snälla !

 

Svar: Lukas, deklination i astronomi anger graden. Jag förstår det som att det är du frågar efter. Det är alltså graden på olika himlakroppar, deras position på himlen. Din tid på året är 1a-10e Juli varje år. 

 

Sara (Monday, 01 May 2017 12:53)

Helooo! Månen i stenbocken 9.33 i femte huset motsatt till Venus . Vad tycker du ? Danke

 

Svar: Sara, din tid på året, är nyår! Lustigt, eller hur? Räkna från ca 28e dec till 5e Januari varje år. :) Eftersom din Måne dock är i opposition till din Venus så kan självkänslan få sig en törn under den perioden varje år och du kan känna dig oälskad och ouppskattad under samma period. Speciellt kan det ge sig uttryck i olika social grupper och nätverk som du ingår i!

 

Zara (Monday, 01 May 2017)

Hej ! Kicki var har du läst ditt horoskop ?Finns bra astrologer i London förutom astrolog jamie partridgesfru hon är bra men lite hård , för mig månen i tvillingar på 13.13 grader i 4 huset . Tack för dig och mig och Alexandra med .

 

Svar: Zara, din tid på året börjar sista veckan i maj och löper på hela första veckan i Juni. Trevlig tid på året det tycker jag :) 

 

Ett litet förtydligande med vad jag menar med att det är "ens tid på året". När Solen passerar ens Måne förstärkes och medvetandegörs ens Måne och dens funktioner. Den undermedvetna delen utav din personlighet får plötsligt stöd av den medvetna och man känner en sorts "helhet", en trygghet i att man får vara den man är och kan förklara sin inre processer för sig själv på ett medvetet plan. Det är i stort en trivsam period som förstärker en som person. Notera att det dock kan te sig olika uttryck om du har några kvadraturer eller oppositioner till din Måne, som också förstärks av den förbipasserande Solen, och i vissa fall gör att otrevliga mönster från ens undermedvetna flyter upp till det medvetna. Hur som helst är det alltid en viktig period på året.

 

Dela gärna med er om ovanstående datum någonsin varit viktiga för er! Spännande att utvärdera.

 

Trevlig kväll,

 

Mvh, astrologen.