· 

Svar på kommentarer 20e feb

Tack för all er uppskattning kring Venus-skolan, vad roligt att det föll er i smaken!

 

Det kommer komma upp en sista del i den ikväll, som behandlar Venus i jordtecken. Jag kommer också göra ett inlägg kring hur Venus är aspekterad i horoskopet och vad det innebär.

 

Men först!

 

 

 

 

Lite svar på era kommentarer:

 

Anne (Saturday, 18 February 2017 16:48)

 

Hej fina du !

Jag har Norra noden tillsammans med Jupiter i vattumannen är det bra eller inte ? Tack så mycket !

 

Svar: Vill återigen nämna att det inte finns "bra" eller "dåligt" i astrologin. Så undvik att se och benämna det så. Att ha Jupiter vid Norra Noden i Vattumannen kräver att du ständigt expanderar och strävar efter ny kunskap och att lära dig mer och mer under livets gång. Kunskap är makt bokstavligen i ditt liv. 

 

Sofia (Saturday, 18 February 2017 21:07)

Go kväll ! Härligt med Venus , själv har jag Venus i Skytten och stämmer jätte bra på mig , jag har aspekt med Venus 90 grader med Solen !! Tack !

 

Svar: Tack, vad kul att det stämmer! Har träffat en del Venus-Skyttar genom åren. Att ha en kvadratur från Venus till sin Sol kan skapa problem kring självkänsla och ditt förhållande till dig själv. Se till att inte trycka ner dig själv och ditt jag för mycket, du är bra som du är.

 

Tina (Saturday, 18 February 2017 18:49)

Hej Alexandra !
Det är här fantastisk förklaring , jag har Venus i lejonet motsats Månen och Mars !! Är det jobbet eller ? Tack fina du .

 

Svar: Hej Tina,  

 

det behöver inte alls vara jobbigt. Däremot har du väldigt snabbt mellan känsla och handling och kan behöva hålla tillbaka, för att inte ta dåliga beslut. Du kan också ha en utmaning kring att träffa motsatt partner och vara överens kring dig själv som en enhet. Det du känner och det du gillar kan ofta gå emot varandra.

 

Jonny (Saturday, 18 February 2017 21:37)

Hej !
Jag har lite avancerad fråga ... Finns koppling mellan Acupressure och astrologi ??? Tack ! Hoppas att få svar av dig . Hälsningar

 

Svar: Hej Jonny, jag kan tänka mig att det finns en koppling, men jag är inte rätt person att fråga i detta fall, akunpunktur är inte välbekant för mig. Intressant fråga!

 

Rose-Marie (Sunday, 19 February 2017 10:42)

Hej !
Jag är ny här som tycker mycket om din sida ... Jag är nyfiken och vill veta om Solar return ? Varför astrologerna använder den här och vad kan man få nytta av det när solen kommer tillbaka till samma grad , finns också Lunar return , venus return ? Kan du berätta lite om detta . Hoppas att du kan . Tack så mycket . Önskar dig fin söndag .

 

Svar: Vad gäller planetreturer, så innebär det att planeten har genomgått hela Zodiaken, en full cykel och återvänt till sin ursprungsplats. Främst bör man titta på personliga returer, kanske inte Månen som ställer sig på samma plats i ditt horoskop en gång per månad och inte påverkar mer en humöret och dina vardagskänslor. Sol-returer sker alltid i anslutning till ens födelsedag. Man kan tolka returer som att helt enkelt en ny inlärningscykel börjar vad gäller den planetens funktion. Det är inget superavancerat, utan betyder att man helt enkelt har tagit ett nytt steg, avslutat något gammalt och gått vidare till ny livserfarenhet. 

 

Ina (Sunday, 19 February 2017 19:05)

Hej !
Tack för fin sida och rik med information om astrologi ... Jag vill fråga dig ordet "passar ihop" Hur funkar det egentligen vad ska man titta efter för två personen Asc , Venus , juno , Månen ?? Kan du ge ett exempel på särskilt inlägg om detta för två kändisar Johnny Depp och Amber Heard om du tycket det är intressant . Tusen tack för ditt arbete . Kram Ina

 

Svar: Spännande tema! Det du pratar om kallas för synastri, och det är relationsastrologi. Man lägger två kartor på varandra och analyserar hur väl man går ihop med den andra personen. Vad gäller kärleksrelationer så ska man främst se efter aspekter mellan Solen och Månen, Mars och Venus, samt hörnhusen. Det är alltid bra om dina planeter och din partners planeter hamnar i era hörnhus, alltså asc, desc, IC och MC (första, fjärde, sjunde och tionde huset). Alla typer av konjunktioner och trigoner mellan ens och partners Sol, Måne, Mars och Venus är också viktigt. Juno tas inte med i beräkningen på samma sätt. Jag tar gärna upp detta i ett längre inlägg längre fram.

 

Anders (Sunday, 19 February 2017 18:40)

Hejsan !
Jag vill veta vad menar du med " Neptunus skapar falska fantasier och förväntningar kring relationer, som gör att man blir besviken när man möts av verkligheten, typ 1 år in i i förhållandet. " Finns olika tidsperiod för olika planeter på horoskopet typ 1 år !! Eller du menar med transits !! Vad hände då om man har Venus konj Uranus på horoskopet och nu Transits Uranus motsatt till Uranus och Venus ?? Hoppas på ett svar . Fin sida . Tack !

 

Svar: 1 år var bara ett exempel och har inget med faktiska planeter att göra. Det jag menade var att Neptunus gärna skapar en illusion som sedan går i kras när man möts av verkligheten, ofta en bit in i förhållandet. Om du har Venus med Uranus i horoskopet så ska du försöka att hålla dig kvar i relationerna, och inte vara så explosiv. Du har ett stort behov av att vara på egen hand och det måste din partner respektera. 

 

 

Nattali (Sunday, 19 February 2017 18:17)

Hej igen fina Alexandra !
Jag är inte så duktig som du på T-kvadratur ??? Så fint förklaring och enkelt , ja om man har problem med kärleken så det är bara utmaningar och lärdomar . Jag förstår dig :-). Be dig om du har tid att förklara för oss vad innebär med T-Kvadratur ? Tack snälla du .

 

Svar: T-kvadratur är egentligen tre planeter som gör två kvadraturer och en opposition sinsemellan. Den planeten som mottar båda kvadraturerna är den som är mest utsatt och påverkas mest. Så ser en T-kvadratur ut  i horoskopet. Man kan kvadraturerna från Pluto i Stenbocken och Jupiter i Kräftan mot Uranus i Väduren. I detta fall blir Uranus den planeten som får ta emot mest energi och är fokus i sammanhanget.

 

 

 

Anders (Sunday, 19 February 2017 11:10)

Hej !
Det är här imponerande tycker jag , nu har lilith har kommit in i skytten hur ska bli energierna undrar jag ?? Ronald Reagan , den 40: e president i USA hade Lilith vid 29 ° i Skytten i en tät samverkan med sin Asc vid 27 ° Skytten. Även om senare i sin karriär förklarade han själv "pro liv", under sin tid som guvernör i Kalifornien han loggat in lag "Therapeutic abortlagen", som syftar till att minska antalet bakre rummet aborter i Kalifornien. Som ett resultat, skulle cirka en miljon aborter utföras. Tack för allt du gör .

 

Svar: Intressant iakttagelse, jag kan se Lilit hänga ihop med det som sker i USA nu.

 

Tack för all er uppmärksamhet och ert intresse!

 

Vi hörs,

 

Mvh, astrologen.