Nymånen fortsätter i Jungfruns tecken.

 

 

 

 

 

 

 

Under fredagen har den mesta av nymånens spänning släppt, solen står visserligen kvar i ett känsligt läge låst i T-kvadraturen ett par dagar till, men Månen har sakta men säkert makat sig väg vidare bort från konjunktionen med Solen.

 

Kan man vakna på dåligt humör?

 

Det händer mig nämligen inte att jag vaknar på något humör alls. När jag först slår upp ögonen så bedömer jag mitt fysiska mående, som oftast är under medel, första timmen åtminstone. Varje gång jag vaknar går tanken "fan vad trött jag är" genom sinnet, även om jag fått "sova ut". Är alltid trött när jag vaknar. 

 

MEN. Jag vaknar aldrig på dåligt humör, det är alltid högst neutralt. Idag däremot, ter sig fallet vara annorlunda. Jag har drömt väldigt livliga, långa, och utförliga drömmar om förlorad kärlek som var funnen i drömmen, andra märkliga och väldigt riktiga situationer som inte har skett i verkliga livet, men som kunnat ske. Drömmarna har varit väldigt vivida och plågsamt vackra och känslofyllda. Det återstår att se om det är nymånen som bidrar till detta, då Månen styr över våra drömmar. Neptunus oppositionen till den försätter oss i fantasier.

 

Men nu är den tiden förbi och det enda som håller fast den ondskefulla T-kvadraturen är Solen i Jungfrun som om cirka 3-4 dagar kommer ha rört sig så pass långt framåt att den släpper. Lugnet är däremot inte infunnet, då planeter tar vidare med sig den energi som de skapat i tidigare konstellationer, vilket alltid mynnar ut i någon form av aktivitet eller energiutsläpp som påverkar Jorden förr eller senare.

 

Men fredagen då? Hur blir den? 

 

Dagen i sig kommer att förflyta i ett hyfsat långsamt mak, vi kommer att drömma oss mot kvällen då vi får göra roligare saker än att pilla med papper på jobbet eller göra rätt tråkiga, administrativa uppgifter. Man kommer känna hur det i korridorerna sjuder av att vilja att göra något ROLIGT istället, för nu är ju Venus i Vågen ett bra tag framåt och vi längtar efter att få vara kreativa, se det vackra runt om oss och få bonda med andra i livliga, roliga, utåtgående situationer. Vi vill vara vackra, charmiga, romantiska och snygga helt enkelt. 

 

På kvällen kommer det pratas, och det kommer att pratas mycket. De som är lite mer utav en ensamvarg kommer att känna ett stort behov av att få skriva ner sina tankar, ord kommer att flöda i en aldrig sinande ström, tankarna kommer vara tydliga och strukturerade, mycket kommer att diskuterar och brytas ner i smått. Vissa kommer att bli jobbigt efterblivna med att inte kunna släppa vissa detaljer eller samtalsämnen. SLÄPP DET, andra bryr sig mindre än vad du gör. Vi kommer förvånas över hur klart och kallt vi tänker, inga emotioner inblandade alls. Även emotioner som finns kommer att brytas i iskallt rationaliserande. Skönt tycker jag. :)

 

Jungfruar och Vågar mår lite extra bra just nu, och i synnerhet ikväll. Gå ut och roa er och diskutera era tankar med andra människor, där finns mycket att hämta.

 

Trevlig fredag!