· 

Mars/Merkurius i Lejonet, var ska jag agera?

Hej vänner,

 

hur är läget med er? Tystnaden lägger sig som ett täcke över bloggen. Av flera anledningar. 

 

Men främst på grund av all förändring i mitt liv. Allt som jag har förutspått, denna fart framåt, den har tagit verklig fart nu. Det är byte av jobb, bostad, husdjur som dör, nya kontakter och meck överlag.

 

Lustigt nog som vanligt när det kommer till astrologi, så har majoriteten av min energi gått åt till att byta hem på senaste, och det vet ju bara alla som har flyttat hur jävligt det är. Flytten i sig skedde förstås exakt när Mars (handling och energi) rörde mitt fjärde hus (hem och familj) i dagarna. Men nog om mig!

 

Vad händer vidare på himlen?

 

Det är en salig energiansamling i Lejonets tecken kommande dagarna, blandat med lite jord och stabilitet. Notera hur lite planeter det är i vatten-tecken just nu och hur lite man sölar emotionellt! 

 

Om man tenderar till att vara sentimental och "känna efter" mycket så är detta nu inte alls fokus. Handling och energi finns det gott om, och rationellt och självsäkert tar vi oss an det som behövs. Inga hinder tycks för stora, även om dessa är det i realitet. Planeterna sinsemellan har en hel del positiva aspekter, vilket innebär att allt faktiskt flyter på mer eller mindre smidigt och inga större konflikter, varken yttre eller inre, uppstår. 

 

Nu när Merkurius gör en konjunktion med Mars i dagarna, kommer vi vilja (och ska) agera ut våra tankar! Det är aldrig så nära mellan tanke och handling som det kommer vara fram till mitten på nästa vecka. Detta i eldiga och expressiva Lejonet gör att vi troligtvis ställer oss på vår egna lilla scen i helgen, den scenen som är vårt egna liv.

 

Vill man använda denna aspekt till max så ska man alltså inte söla med något. Någon tanke som dyker upp i skallen? Sätt den i action direkt, utan vidare eftertanke. Det kommer att gå bra nämligen, och vi kommer att ha tur. Med fina sextiler och trigoner (harmoniska aspekter) från Jupiter och Saturnus går det som smort och handling bringar framgång och progress. 

 

Nu menar jag inte heller saker som att "jag borde diska, nu gör jag det direkt", utan det här handlar om större kittlande beslut och handlingar som påverkar era liv (konjunktion med Noderna)! Det som har varit nervöst och verkat ouppnåbart förut kommer nu kännas enkelt och som att ni har ett maxat självförtroende. Det är Lejonets energi som boostar, så ta för er. Mycket av dessa handlingar kommer vara någon form av kommunikation utåt. 

 

Vi gör så här, som plåster på såren för att jag har varit frånvarande och inte uppdaterat er om det astrologiska läget, så vill jag hjälpa er att ta reda på vart ni ska ta action i just era liv kommande dagarna!

 

Kommentera inlägget som vanligt med födelsedatum, plats och tid (vet du inte tiden så kommer detta dessvärre inte att funka, då vi tittar på husplaceringar) och jag kikar på vilket hus denna transit faller i just hos dih, alltså det området där ni ska agera ut era tankar, och bringa handling in i livet.

 

Detta kommer jag att göra fram till på Måndag. 

 

Go!

 

Mvh, astrologen.