· 

Svar på frågor

Neptunus har nu gått retrograd och tiden är kommen för drömmarna att krossas mot verkligheten, likt glasskärvor av potentiella scenarion som inte blev av. Eller med andra ord, det som är kvar efter den 22a November 2017, det är din nya verklighet. Det är sanningen. Så nu blir det avskalning av högsta grad. 

 

Tid för att bli av med alla desillusioner, tomma drömmar och fantasier om något som inte kommer att bli. Säkert tufft, men det är väl livet?

 

Jag har alltid varit en drömmare. En liten fantasör, redan i ung ålder. Drömmarna har tagit mig långt upp, men också skärmat av verkligheten och sedan bringat bitter besvikelse. För mig är besvikelsen är vanlig krydda i livet, men så är det också när man drömmer stort. Speciellt om kärleken.

 

Hoppet är det enda vi har, hoppet om framtiden, om oviss förändring och oviss verklighet som komma skall. Men vi glömmer att vi är den enda personen som kan skapa den verkligheten. Framtiden är inte oviss, den är bara oklar, fram tills vi har gjort våra val. 

 

Här kommer svara på de frågor ni ställt. Om du inte har fått svar på din fråga, så har du troligtvis varit så diffus att jag inte kan ge dig ett konkret svar.

 

Lilla jag (Thursday, 15 June 2017 19:45)

Godkväll! Har jag goda chanser att finna kärleken igen eller är det kört.. när jag försöker titta på mitt egna horoskop så ser jag tråkigheter, dåliga aspekter och transiter.
Kan du se med dina ögon om jag har rätt eller fel i den frågan. 19/7 1981, 13.32.
Tack för en spännande blogg, gillar den starkt:)

 

Svar: Det är aldrig kört, varför skulle det vara det? Tappa inte hoppet.

 

Vidare, det finns inga dåliga aspekter. Du har en stor kvadrat i ditt horoskop, vilket innebär att du har en starkare inre drivkraft än de flesta, och förändringar kommer mer tätt och intensivt för dig än för andra. du rör på dig genom livet mer kraftfullt än många.

 

Om du är kvinna, så berör denna kvadrat i allra högsta grad din kvinnlighet, i form av din Venus och Måne som är involverade. Du har därav en opposition mellan nämnda planeter. Det innebär att du, när du går in i kärleksrelationer, tenderar att bete dig på ett visst sätt till en början, i romantikens period. Sedan börjar du kräva helt andra saker i en vardaglig, nära relation. Det skapar förvirring hos motparten.

 

Förändringen börjar med dig själv. Dina förväntningar på en relation kan inte vara fart och flärd, vacker uppvaktning och total uppmärksamhet mot dig, för att sedan kräva avstånd, ensamtid, samt dra dig undan, och på så sätt utöva makt över någon annans känslor. Finns ingen som orkar med eller förstår en sådan approach. Det är viktigt att förstå att man själv är den främsta faktorn till varför relationer med andra inte fungerar. Det, eller att man funnit fel person att vara med. Du har ett stort behov av just att varva ner på egen hand och reflektera, samtidigt tenderar du att vara "needy" och oresonabel när det kommer till känslor. Se till att inte pusha undan män eller vem det nu än är du dejtar. Var inte alltför krävande och kräv inte totalt dedikation, för att sedan dra dig undan och stänga in dina känslor, och hålla den andra partner på avstånd. Troligtvis har många av dina partners haft svårt att få ihop dig, varför beter hon sig så motsägesfullt?

 

Jupiter kommer inom kort (under hösten) att röra sig över din ASC, vilken är en trevlig aspekt som stärker ditt yttre och gör att du gör ett starkt och lyckosamt första intryck, samt känner dig stark och maktfull. Du har en väldigt stark ASC och gör troligtvis ett oförglömligt uttryck på alla du möter. Leta efter män som är känslosamma och sociala, det är din typ. Du har goda chanser att träffa någon i arbetslivet eller på platser där du är verksam professionellt. 

 

Carina (Thursday, 15 June 2017 23:27)

Hej igen !
Ok då ! Vilken typ av man passar mig? Vart hittar jag kärleken? i Sverige ? Vad borde jag jobba med? eller vilken är bäst period för mig när det gäller jobb ? Kommer jag att bli lycklig på min kärlek ? Så hoppas att att få svar den här gången . Tack 

 

Svar: Vi tar kärleksfrågan. 

 

Du är väldigt ung Carina, och har mycket framför dig. Du har en fin trigon-figur i ditt horoskop som tenderar att se till att du inte hamnar i utmanande situationer alltför ofta, och kommer heller inte att göra så under livet. Saker kommer lösa sig fint för dig av sig själva helt enkelt. Vad gäller kärleksfrågan så har du alltid störst tur och chans att inleda en romans under Juni/Juli-månad, när planeter passerar din Venus i Kräftan. Leta efter en konkret och praktisk man som håller vad han lovar, och uppvaktar dig på ett pragmatiskt sätt. En ihärdig man som ser till att inte ge upp. Kommande åren för dig kommer att ge dig tur och möjligheter inom arbetslivet, samt det vardagliga livet och rutiner. Fokusera på en seriös relation behöver du inte göra förrän om flera år. Med det sagt innebär det inte att du ska hålla dig undan män. Var bara ytterst försiktig med män som försöker utöva makt över dig, det ska du springa snabbt bort ifrån. 

 

Silvia (Thursday, 15 June 2017 23:33)

Hej fina du 1 Tack för fin blogg ! Jag vill veta vad innebär att Transit Saturnus konj natal Neptunus . Vad skillnad mellan Månen i 5 : huset och transits månen i 5 : huset ?? Hälsningar Silvia

 

Svar: Hej Silvia, 

 

när Saturnus gör en konjunktion med din Neptunus ska du vara uppmärksam på områden i ditt liv som du har förträngd eller som upplever diffusa och "obehandlade". Detta beror också på vilket hus detta hamnar i, troligtvis är det det området i livet som behöver "behandlas". Saturnus ger en frisk klarsynthet som inte är alltför behaglig men som tenderar att reda ut saker. Titta också på om Neptunus är verksam i din karta, dvs, har du planeter i Fiskarna? Gör Neptunus några aspekter till dina personliga planeter eller ASC/DSC/MC/IC? I det fallet är det absolut en viktig transit. Det kan också vara en transit som pekar på dina svagheter och där du har lätt för att blunda och förtränga saker, falska drömmar. Det är känsliga områden i ditt liv som nu får sig en kalldusch kort och gott.

 

Månen i 5e huset är vad du är född med, och det är i 5e huset som ditt känsloliv utspelar sig framför allt. Har ofta med barn, kärlek eller kreativitet att göra. Olika hobbies och fritidsfördriv. Månens transit genom 5e huset är väldigt flyktig och sker flera gånger per dag, därför är den transiten inte alltför långvarig och påverkande.

 

Vivian (Thursday, 15 June 2017 23:36)

Hej ! Jag har en fråga angående om min barndom ? Jag född 20.3.1952 17.00 i Malmö , har jag dålig barndom eller inte ? Har jag dålig karma eller inte ? Vad kan Kiron hjälpa mig på mitt horoskop ? Tack ! Hoppas på ett svar av dig . Mvh

 

Svar: Hej Vivian, tack, här har vi en konkret fråga. 

 

du är en väldigt pragmatisk person, som också står mellan två ytterligheter. Behov att av att få känna starkt och ömt, men samtidigt har du mycket svårt för att uppleva och uttrycka känslor på ett djupt, anknytningsbart sätt. Troligtvis har din mor varit en person som inte har varit alltför bra på att visa dig öm kärlek och skapat stark anknytning. Snarare har hon visat kärlek genom att se till att du har på dig varma kläder och nog med saker omkring dig, vilket är inte den typ av kärlek som du behöver. Hon har också förmodligen huggit av alla typer av känsloyttringar och varit sträng.

 

Den här typen av Mån-position ger ett ganska kyligt och "torrt" känslomönster som tenderar att dra mot tvångsmönster och pragmatism i vardagen. Du kan själv vara väldigt explosiv och krävande, samt något manipulativ. Ha svårt att sätta ord på känslor och hitta till dessa överlag, det kan absolut vara mönster som följer med från barndomen. Din mamma är central i det hela, och jag råder dig starkt att reda ut med en terapeut eller lämplig person. Sätter du hanterar känslor på kan vara destruktiva.

 

Det är inget fel på din karma, kom ihåg att du bestämmer hur du ska förhålla dig till världen. Jobba igenom dina känslor och ditt emotionella flöde, du behöver lägga krut på att lösa upp känslomässiga knutar och sätta ord på vad du upplever och har upplevt. Troligtvis har du haft en sträng och begränsande barndom, som gör det nu svårt för dig att uttrycka känslor till fullo, och framför allt förstå och sätta ord på dessa.

 

Chiron hjälper föga, utan pekar snarare på områden i livet som är sårbara, som är mycket riktigt ditt barndomshem. 

 

Stefan (Friday, 16 June 2017 16:57)

Hejsan ! Jag behöver veta Transit Pluto Trigon Radix Asc ? Kan du förklara detta är du snäll . Önskar dig en fin kväll och trevlig helg . Hälsningar Stefan

 

Svar: Hej Stefan,

 

Pluto är en mycket långvarig aspekt, och jag misstänker att den gör en trigon mot din Jungfru eller Oxe-ASC?

 

Det är en harmonisk aspekt som tenderar att ge dig makt över det första intrycket du göra på andra. Utan att veta något om ditt horoskop i övrigt, så känner du troligtvis en inre styrka i hur du bemöter andra och en styrka i det du vill ta dig för och förändra. Det som har varit svårt förut, ter sig mycket enklare nu helt enkelt. En bra tid för förändring. Framför allt förändring vad gäller ditt utseende och ditt yttre. Du har en stor makt över andra just nu, använd den väl. 

 

 

Kicki (Friday, 16 June 2017 19:24)

Vilket fint erbjudande, tack. Jag känner att nu har jag fått avstå livet i flera år och kan fylla en korg full med lappar med vad jag vill göra, alla lika underbara, hitta mitt nya hem, ett meningsfullt arbete och kärleken. Min avsikt är att nu få slut på min långvariga bodelning. Kan du se när det kan ske och på vilket sätt jag kan lösa denna enorma konflikt?
Var hittar jag min kärlek? Eller hittar han mig? När är det en bra tid för mig? Ett oplanerat möte i morse med en gammal vän fick mig att fundera. Han är magisk för mig men en vän, jag vill mer men inte han.
Är det rätt tid att avsluta mitt jobb nu, längtar så till ett friare arbete? Var hittar jag det? Jobb och boende kanske hör ihop? Ja, det blir så många lappar(möjligheter). 17/1 62 kl 17,24 Stockholm
Kram och jättetack:)
Ps, oj, det blev mycket..

 

Svar: Hej Kicki, ja visst blev det en hel del. :)

 

Vi tar en sak i taget. Låt oss börja med att du behöver fokusera på dig själv. Du har troligtvis alltid vara bekväm och trygg med att offra, offra, offra för relationer i ditt liv, istället för att ta till dig den fantastiska person som du ju är.

 

Din bodelning och saker du äger kommer troligtvis att få sig extra uppmärksamhet under Juli-månad, där kan jag se att du drar täcket över på din sida av frågan. Detta kan vara aktuellt hela Juli/Augusti. Du kommer att gå vinnande ur detta, då du har tur i form av Jupiter som vandrar runt i ditt 4e hus just nu, som symboliserar just hemmet.

 

Kärleken för dig finns alltid störst chans att vara med om under December-månad, då planeter rör sig förbi dina egna i Stenbocken. Så ett tag kvar. :)

 

Du har en stark inre harmoni, och du är en kvinna utav ord, som har en otrolig stark, mental förmåga. Glöm aldrig hur vass du är. Leta efter en praktisk och ansvarsfull man som du kan bygga en konkret verklighet med. Detta gör du troligtvis där du jobbar, eller i vardagen. Kärlek hittar aldrig en, du måste själv aktivt vara öppen för den och leta. Jag skulle rekommendera att gå någon kurs eller verksamhet där du får använda dig av ord och din starka mentala förmåga.

 

Önskar er en fantastiskt trevlig kväll!

 

Mvh, astrologen.