· 

Karma, solförmörkelse, USA och Solar-returer.

God morgon vänner!

 

Hur mår vi idag? Månen är i Stenbocken och skapar utrymme för att jobba hårt och göra det man ska idag. Sakta börjar vi närma oss det som verkar oroa er mest, nämligen Solförmörkelsen på Söndag!

 

Jag noterar en del orolighet kring eventet, men jag tycker inte att man ska ta det riktigt så dramatiskt som många gör. Sol och Månförmörkelser sker nästan varje år, och det är sällan det händer några hemska saker just då. Speciellt denna vända, när Månen och Solen kommer att vara i mjuka Fiskarna. Vad jag skulle vara orolig för är Mars/Uranus-konjunktionen i Väduren, den kan mycket väl leda till några otrevligheter. Här kommer svar på era funderingar.

 

Cecillia (Tuesday, 21 February 2017 09:49)

Hejsan !
Tack för fin post ! Vi har kraftfull solförmörkelse / Nymåne den 26.2 Massa planeter och Södra noden i fiskarna vatten vatten och kiron 90 grader med Saturnus vår sår läker inte så snabbt , helaning behövs så vi kan bli friska och passera den här dålig energi . Vad tycker du själv hur ser du de dagarna som kommer . Hälsningar Cecillia

 

Svar: Mycket riktigt är det en mycket kraftig Solförmörkelse med väldigt mycket tyngd på Fiskarna. Notera dock Fiskarnas karaktär. Det är ett mjukt vattentecken som uttrycker medlidande och empati för världen, och drömmer sig gärna bort. Det är en av de mest rena och goda stjärnkonstellationerna.

 

Kom ihåg att planeterna i sig inte har någon karaktär, bara en funktion som färgas av stjärnornas karaktär, när planeten väl hamnar i ett stjärntecken. Jag ser inte denna solförmörkelse som hotfull och andra astrologer världen över håller med mig, genom att beskriva denna tid som en möjlighet att reda ut och sätta pin på sina drömmar och hitta sin väg i livet, vilket går fint ihop med att Nymånen och tillika Solförmörkelsen är i konjunktion med Noderna, precis också när Merkurius kliver in i Fiskarna.

 

Mycket fokus på på personliga drömmar och tankar. Jag tycker att det är lite väl många "utmanande" aspekter på himlen i helgen, men det innebär i praktiken att vi på gott och ont blir drivna till att förändra oss, vare sig vi vill det eller inte. Det kan vara så att våra drömmar blir så starka att vi prompt måste göra något för att realisera de i praktiken. Jag har som sagt svårt att se att det skulle vara någon "dålig energi" i helgen, och jag tror att den kommer att bli väldigt fin för oss alla på ett djupt personligt och emotionellt plan. Vi kommer komma ut på andra sidan på måndag och känna oss lugna och tillfreds med våra val. Jag vet inte om du har läst min tolkning av Solförmörkelsen i sin helhet, men den kan du läsa här.

 

 

Sanna (Tuesday, 21 February 2017 14:56)

Hej fina du !
Varför är Solförmörkelse är dålig omen ? Vad hände om bli solförmörkelse den 26.2 i andra huset hos mig !! Hur ska vi veta om Solförmörkelse påverkar på detta landet tel 26.2 kommer bli inte så bra för Tyskland osv . Tusen tack för underbar sida . Kram Sanna

 

Svar: Det har setts som ett "dåligt omen" av astrologer tidigare av natuliga skäl. Solens energi och ljus är avgörande för vårt liv på Jorden, och när denna skyms, om än för en kort stund, så är det en fara. Jag är inte helt med på vad du undrar Sanna vad gäller Tyskland, men vad gäller andra huset så styrs det av Oxen och styr ofta dina tillgångar och ägodelar, din materiella verklighet och tryggheten som du finner i den. Kanske behöver du utvärdera hur mycket du äger eller inte äger och varför det är så. Kanske du drömmer om att äga vissa saker? Det kommer bli en accent på det i helgen i så fall, och kanske ett sätt för dig att reda ut hur du når dina materiella mål. Sverige påverkas inte i någon omfattande grad, mer än något annat land av Solförmörkelsen.

 

Anders (Tuesday, 21 February 2017 20.00)

Hej Alexandra !
Kan du berätta vad du kan se om USA och lilith med Sverige att göra ? Tack för ditt svar . Hälsningar Anders

 

Svar: Hej Anders, jag tog mig faktiskt tiden att kort djupdyka i det som kallas för mundan astrologi, där man tolkar hela länders horoskop och deras framtid utifrån det. Det är inte min gren alls, jag jobbar med astrologi på en individnivå. Vad jag kan se dock så har Lilith inga stora aspekter med någon av planeterna i varken USAs karta eller Sveriges dito, därför finns det ingen anledning att tro att den punkten har något att göra med det som sker idag. Troligtvis är det endast stora och faktiska himlakroppar, planeterna, som är inblandade i relationen mellan USA och Sverige, men där vågar jag inte göra någon kvalificerad analys eftersom det inte är min gren.

 

Lotta (Tuesday, 21 February 2017 12:20)

Hej fina❤️undrar bara över en sak�Om planeterna och Karma betyder väl det man sänder ut o gör att man får det tillbaka?Om man e en väldigt snäll o hjälpsam person för det mesta�o sänder ut mycket Kärlek, Varför får man så mycket skit emot sig o får må dåligt ofta�när man ger så mycket Kärlek❤️Ha en fin dag ❤️❤️❤️❤️❤️� . Finns aspekt om dålig Karma på horoskop eller transit . Hälsningar Lotta

 

Svar: Hej Lotta,

 

begreppet karma är väldigt förenklat i hur vi pratar om det idag. Det är inte så simpelt som att göra vissa handlingar och vara snäll, och sedan leva ett gott liv. Karma är ditt bagage från förra omgången ditt väsen levde i någon form, och man föds in i den karman som är vid den tidpunkten som du är född. Det är din lott i livet och du kan gå åt olika håll med den grunden. Att du får skit emot dig och mår dåligt är ditt horoskop som talar och det påverkas ytterst lite av "goda handlingar". Det gäller att reda ut sitt eget horoskop, och hitta svårigheterna i det, för att kunna möta sin karma på bästa sätt. Titta på Noderna framför allt vad gäller karma och deras aspekter.

 

Rose-Marie (Monday, 20 February 2017 21:30)

Go kväll ! Tack för ditt svar så finns tolkning om Solar return som viktigt händelse under året . Önskar dig en fin kväll .

 

Svar: Jag förselår att du googlar på "lunar" och "solar-returns". Här finns mycket bra info kring det.

 

Fia (Tuesday, 21 February 2017 12:49)

Hej !
Vad skillnad mellan Pluto och Hades nära Venus i skorpionen ? Finns tolkning för detta . Tack så mycket .

 

Svar: Hej Fia, Pluto är en planet (räknas som det inom astrologin), medan Hades är en asteroid som har liknaden tolkning som Pluto har, men hänger snarare ofta ihop med förlust och sorg, avslutade relationer om den står med din Venus och sorg kring relationer. Lägg inte för stor vikt vid asteroider, planeter är starkare energimässigt.

 

Tack för alla era frågor! Närmst kommer det upp ett inlägg om Månadstecknet, Fiskarna.

 

Mvh, astrologen.